The escape

Haha, jag drar nu! Har packat väskan och precis ätit mat. Vattnet ligger på kylning i frysen. Jag har fortfarande ingen cykelhjälm men hoppas på att hitta en under resan. Satsar på att ta mig ca fyra mig idag och vara framme i Quinns Rocks i kväll. I morgon är det Aussie jul och jag har ingen aning om hur mycket som kommer att vara öppet men bara jag har vatten klarar jag mig.
Skall göra ett sista försök till att fixa kameran innan jag åker. Jag kanske får se Kängurus!
Hej hopp :)

Var är Julen broder + Sjuk

Ja roligare har man ju haft. Har ont i huvudet och i halsen och är allmänt trött. Ligger i min säng och svettas, för det är över trettio grader utomhus. Borde gå upp, ta en kall dusch och sedan ge mig ut för att hitta skugga.. men föredrar för tillfället att gömma mig på mitt rum.
Är lite ledsen över att min kamera är trasig. Är ännu mer ledsen över att jag är för feg för att fråga min hyresvärd om han har någon liten skruvmejsel att låna mig. Jag skall laga min kamera nämligen, men behöver en skruvmejsel för att kunna öppna den.
Äter donuts med socker och kanel på.

De andra är och kitar och det kliar i kroppen när jag tänker på att få glida (släpas antagligen) fram över vattnet istället för att ligga här och svettas. Men jag vet att jag måste viiiiila för att bli frisk.
Hur är julstämningen i Sverige? För mig är den obefintlig. Jag vägrar att fira jul.
Jag och Jared inledde vår gatumusikantkarriär igår och tjänade 20 dollar på ca 30 min. Sedan var vi trötta så vi gick till Sun D och spelade biljard för lite av pengarna. Sedan köpte Jared en öl för lite mer av pengarna och sa att det var hans lediga dag så han var tvungen att bli full.
Nu skall jag planera lite inför mitt "The Christmas escape" projekt. Hehehehehe
Jag och Lill Eric på väg till Sunday Session för ett par veckor sedan.
Detta var på den gamla goda tiden då vi skulle flytta ihop och han skulle bli min fru <3

Jobb och Yoga dagen

Idag skall CV bli klart och lämnas in på några ställen. Ikväll skall jag laga middag på en båt och lära mig yoga. "Ta med yogakläder", hehe. JAG HAR INGA YOGAKLÄDER. Kanske kan vira ett lakan runt mig.
Igår var vi på bio. Vi såg 2012, den var mycket bra. Emma yttrade kommentaren "De är olyckligt vetande". Vi missade sista tåget för att vi satt och spelade kort med Sara på SunD. Vi cyklade hem, rätt väg den här gången dock.. bara sju km. Ingen polis tog oss och min cykel is still going strong. IMPRESSIVE
Ute på seglats

Tisdag

Gröt med blåbär och äpple till frukost. Så gott.
Idag skall jag ta en promenad, handla lite i freo och sedan kanske jag, Emma och Sara skall gå på bio.
Jag vill faktiskt inte jobba

Att skriva CV

DET ÄR FFS INTE SÄRSKILT KUL ATT TVINGAS GÅ HEM FRÅN STRANDEN, TILL SIN DATOR FÖR ATT SKRIVA SITT CV. KÄNNS SOM ATT PLUGGA IGEN. Enda skillnaden är att vår övervakande lärare för tillfället är en nyzeeländare.
Emma åkte för att köpa mat åt oss men kom hem utan. Undrar ni varför? Hon signerade inte kvittot på samma sätt som på sitt ID-kort, så hon fick inga varor. HAHAHAHAHAHA

Sunday session in Cottesloe

Vi bor ju i Cottesloe nu. Ändå blev det ett farligt flängande.
På söndag är alla ute, men allt stänger vid tio så vi arbetslösa stackare måste själva leta reda på en privatfest att roa oss på. Vi firar sunday session i Cottesloe, vår nuvarande hemstad.
När klubben stängde skulle vi ta tåget tillbaka till Freo för att äta pepparkaksdeg med Sara. Det var jag Emma och Theo. Med vårt vanliga flyt var biljettautomaten trasig, gratisåk äger. Min cykel var på sun dancer så medan Emma cyklade till stationen genade jag och Theo upp i ett träd, över ett staket och in i en park. Där tappade Theo sina skor, sina solglasögon, sin mobil och sin tröja. Medan jag gick för att möta Emma letade han upp alla sina saker och hittade dessutom en av sina vänner. Vi flängde in på sun dancer där Sara sprang omkring med glitter i håret. Vi åt pepparkaksdeg, drack HERRLJUNGA glögg och pratade. Jag och Emma körde dessutom ett väldigt improviserat luciatåg, cirkulerade det tomma köket och sjöng luciasånger för fulla muggar. Ingen lyssnade.
Emma och Sara hyvlade lite pepparkaksdeg och körde in den i ugnen. Jag slogs en stund med dem för att komma åt att öppna ugnen och snika åt mig lite deg innan den blivit till hård pepparkaka. Efter några minuter tröttnade Emma och Sara på att vänta och tog ut de ofärdiga pepparkakorna, skyfflade upp dem på en tallrik och försökte få alla på hostelet att smaka utan överdrivet imponerande resultat. När "pepparkakorna" och glöggen var slut så sa vi god natt och drog oss hemmåt. Theo tyckte vi skulle dela båt med honom men vi bestämde oss för att ta tåget hem.
Tyvär gick det inget tåg. Från Freo till Cottesloe är det ca 7km. Emma blev helt plötsligt hypereggad på att cykla halva natten så vi drog iväg. När vi kommit till Claremont förstod vi att vi cyklat alldeles för långt och fick vända och cykla tillbaka.
Vi bestämde oss för att koka ägg. När vi skulle skala dem började det lukta skit. Emmas ägg var ruttet. Jag eggade henne till att kasta in ägget på grannens tomt. Emma gjorde ett halvhjärtat försök och ägget hamnade mitt på gatan. Vi gav oss ut för att hitta ägget och följde lukten av skit. Allt vi hittade var lite äggula under min sko och lite tomt skal, samt en utsmetad äggvita på asfalten.. ett vilt djur (eller grannens hund) hade redan varit framme.
För säkerhetsskull hämtade jag min uppumpningsbara ficklampa och sprang ut för att leta ägg. Tog med lite skal hem. Nästa gång skall Emma kasta längre. Minst upp på grannens tak.
GOD NATT.

Jag är här nu

..Har visserligen redan varit här i en vecka, men ändå.
Cottesloe, Perth, Australien. Närmare än så får ni inte veta, era inbitna stalkers.
Jag och Emma ligger i vår nya säng i vårt tillfälliga boende i förorten Cottesloe. Vi har flyttat in idag och knappt hunnit prata med våra nya hyresvärdar men bra har vi det.
Australien. Så få saker blir som man tänkt sig. Därför är det så skönt att det här har blivit så bra. Har träffat en massa nya vänner. Har varit på flera sköna fester, har kitat lite. Har bott på Freo's grymmaste vandrarhem, Sun dancer. BO DÄR. Underbar gemenskap och galna människor. Har seglat, solat, badat. Cyklat en massa på våra fina cyklar vi köpte första kvällen.
Jag har längtat hit så infernaliskt, av flera olika anledningar. Just nu känner jag bara hur huden stramar efter en dag på stranden. Tror jag fick solsting idag, har varit yr i huvudet hela kvällen.. Emma säger att jag blivit drogad.
Osammanhängande inlägg, men jag är trött. Har inte haft någon lust till att blogga. Sammanfattar Aussie so far: Soligt och blåsigt. Många uppför och nerförsbackar. En himla röra. Fest. Surf. Flyt. Galna människor.
Nu håller Emma på att dra upp och ner dragkedjan i sina shorts för att hon tycker det låter kul.
Vi skall antagligen flytta ihop med två svenska killar! Erik och Eric. haha.