Sunday session in Cottesloe

Vi bor ju i Cottesloe nu. Ändå blev det ett farligt flängande.
På söndag är alla ute, men allt stänger vid tio så vi arbetslösa stackare måste själva leta reda på en privatfest att roa oss på. Vi firar sunday session i Cottesloe, vår nuvarande hemstad.
När klubben stängde skulle vi ta tåget tillbaka till Freo för att äta pepparkaksdeg med Sara. Det var jag Emma och Theo. Med vårt vanliga flyt var biljettautomaten trasig, gratisåk äger. Min cykel var på sun dancer så medan Emma cyklade till stationen genade jag och Theo upp i ett träd, över ett staket och in i en park. Där tappade Theo sina skor, sina solglasögon, sin mobil och sin tröja. Medan jag gick för att möta Emma letade han upp alla sina saker och hittade dessutom en av sina vänner. Vi flängde in på sun dancer där Sara sprang omkring med glitter i håret. Vi åt pepparkaksdeg, drack HERRLJUNGA glögg och pratade. Jag och Emma körde dessutom ett väldigt improviserat luciatåg, cirkulerade det tomma köket och sjöng luciasånger för fulla muggar. Ingen lyssnade.
Emma och Sara hyvlade lite pepparkaksdeg och körde in den i ugnen. Jag slogs en stund med dem för att komma åt att öppna ugnen och snika åt mig lite deg innan den blivit till hård pepparkaka. Efter några minuter tröttnade Emma och Sara på att vänta och tog ut de ofärdiga pepparkakorna, skyfflade upp dem på en tallrik och försökte få alla på hostelet att smaka utan överdrivet imponerande resultat. När "pepparkakorna" och glöggen var slut så sa vi god natt och drog oss hemmåt. Theo tyckte vi skulle dela båt med honom men vi bestämde oss för att ta tåget hem.
Tyvär gick det inget tåg. Från Freo till Cottesloe är det ca 7km. Emma blev helt plötsligt hypereggad på att cykla halva natten så vi drog iväg. När vi kommit till Claremont förstod vi att vi cyklat alldeles för långt och fick vända och cykla tillbaka.
Vi bestämde oss för att koka ägg. När vi skulle skala dem började det lukta skit. Emmas ägg var ruttet. Jag eggade henne till att kasta in ägget på grannens tomt. Emma gjorde ett halvhjärtat försök och ägget hamnade mitt på gatan. Vi gav oss ut för att hitta ägget och följde lukten av skit. Allt vi hittade var lite äggula under min sko och lite tomt skal, samt en utsmetad äggvita på asfalten.. ett vilt djur (eller grannens hund) hade redan varit framme.
För säkerhetsskull hämtade jag min uppumpningsbara ficklampa och sprang ut för att leta ägg. Tog med lite skal hem. Nästa gång skall Emma kasta längre. Minst upp på grannens tak.
GOD NATT.

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback