Klart

Så så så så SKÖNT. Äntligen är alla biljetter bokade och betalda. Nu återstår bara att leta hotell för de fyra nätter vi skall spendera i Malaysias huvudstad Kuala Lumpur innan vi fortsätter till Perth. Min inkorg är full med bekräftelser på bokade flygbiljetter och jag älskar det. Har redan börjat ladda inför nästa äventyr, skall se till att lära mig portugisiska i Australien så att jag kan jobba i Brasilien. WEHO vad jag älskar att resa.

Det kronglade så klart en massa idag också. Jag och Emma försökte boka våra biljetter separat men samtidigt. Våra försäkringar gäller endast då vi själva betalat (med ICA-kortet ingår försäkringar, kungligt), så eftersom vi fått för oss att våra chanser att hamna brevid varandra på flyget skulle öka om vi bokade samtidigt, så försökte vi räkna ner innan vi klickade på "köp"knappen. Det gick inte så bra. För när Emmas köp godkänndes fick jag endast ett errormeddelande och tvärt om på nästa biljett.

Jag lyckades dessutom snika den sista billiga biljetten och Emma fick betala mer för sin.. men är man ute och reser får man dela allt broderligt, även sketna oförutsedda utgifter. Det visade sig dock att den extra kostnaden på 61MYR endast var 116SEK.. så vi kom lindrigt undan.

Jag berättade för Viktor att vi lyckats köpa biljetter för 4528kr och han skrattade och sa att "Ni måste resa billigast i hela norden."

HELT RÄTT. KAN VI HITTA FLYGBILJETTER ELLER?

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback