Söndag

Vilken slapp söndag. Har inte gjort någonting. Knappt stigit upp ur sängen alls. Sov till klockan tre och har efter det löst korsord, lyssnat på ljudbok, städat endel och sovit igen.

Igår gjorde jag högskoleprovet för första gången! Vilken apparat! Tusentals människor som anmäler sig och slussas in på olika platser i Sverige där dem delas in i grupper och placeras på numrerade platser. Man får blanketter med särskillda nummer som skall stämma överrens med nummer på andra blanketter. Man måste skriva sitt namn på ett visst sätt i små rutor och om man fyller i svaren på fel sätt så kan datorn inte känna av dem. Så fort provtiden är slut ropar en man i mikrofon "släpp pennorna" och om man inte gör som han säger blir testet ogiltligt. Jag, Gabba och Cissi satt i en stor idrottshall tillsammans med etthundranittiosju andra elever. Hallen kvar knäpptyst förutom då någon hostade eller prasslade med godispapper. Efter varje delprov tog man rast och försökte låta bli att jämföra sina svar med de andras. På det hela taget gick det bra. Enligt förra årets resultat hamnar jag runt 1,3-1,4 vilker jag är ganska nöjd med eftersom jag satsade på 1,5.

På kvällen åkte jag, Emma och Marie till kronan. De hade också gjort provet. Emelie och Jack var också med och det var en riktigt rolig kväll! Mýcket folk man kände, stundtals helt ok musik och alla var på bra humör.
Det tar emot att skriva att man varit på kronan faktiskt. så fånigt av mig. Lika fånigt som kronan, ha.

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback