Låt inte mig störa

Oh vilken underbar dag. Vaknar av att min systers blivit-kvar-efter-festen vänner springer in och ut ur mitt rum för att besöka toaletten. Det är skönt att ha toaletten på sitt rum för man kan gå naken direkt ur sängen in på toa och vänta med att vakna tills man har kommit ut ifrån toa och ser sin nakna kropp i spegeln och tänker "God morgon snygging". MEN, när det är mycket folk i huset är det tvärtom jobbigt, man vet aldrig vem som kan komma in och framför allt inte när de kommer in.

Kom nyss in igen efter att ha hjälpt pappa att lassa in det sista lasset med ved in i vedboden. Nu står han själv ute och sopar upp alla utspridda träflisor ifrån den våta asfalten, så nöjd och glad. Vi har ett utrymme för ved inne vid pannan och sedan en lång länga med ved utomhus som pappa har byggt en portabel vedbod till: "Det här är den snyggaste portabla vedboden vi någonsin byggt LInda!".

Nu sitter jag i soffan med kalla rosiga kinder och alldeles för varm kropp samtidigt som jag dricker Herrljunga cider ur en flaska och lyssnar på musik. Skall kanske plugga lite.. eller lösa lite mer korsord och lyssna på ljudbok.

I vilket fall, vi hörs senare.

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback