Framtiden

Om jag hade sparat alla informationskataloger som skickats till mig under trean, ifrån olika skolor och utbildningar, så hade jag inte behövt oroa mig för framtiden.

Jag hade nämligen kunnat bygga ett hus, en båt eller en femtio meter hög Papier-maché gris. Sedan hade jag kunnat sälja mitt hus, min båt eller min gris svindyrt och startat ett eget företag som tillverkar fler kataloger och terroriserar nästa års treor med dem. Jag hade blivit rik och aldrig ens behövt plugga. Gud vad smart.


Veckans "Det här visste du inte om": Austin Stevens!


Austin växte upp i Sydafrika och som tolvåring hade han landets viktigaste samling av exotiska och giftiga ormar. Han har skrivit två böcker ("Snakes in my bed" heter en av dem) och varit med i ett flertal dokumentärer där han ofta gör saker som; slänger sig ner i vattenhålor från branta stup för att fånga ormar, krålar efter varaner eller tvärtom, springer som en tok för att komma undan varanerna, sticker ner sina händer i mystiska hålor samtidigt som han exhalterat berättar för tv-tittarna att "det här är ett typsikt orm-bo".
Läs mer eller se klipp ifrån hans dokumentärer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Austin_Stevens

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=austin+stevens&aq=0&oq=austin+steven


Vet ni inte vem Austin Stevens är så bryr jag mig inte. Jag har fullt upp med att bygga en papier-maché gris.

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback