Milano

Hemma! (Var hemma igår men kom mig inte för att skriva något.)

DAG 1!


Lollo, Gabba och Emma. Innan vi förstått att vår karta var en bluff.
Tänkte berätta för er om Milano-resan mestadels i bilder. Här ser vi Lollo, Gabba och Emma. Vi har precis anlänt till Milano med buss ifrån flygplatsen i Bergamo. Lollo håller här kartan som skulle leda oss från stationshuset till hotellet, trodde vi. Kartan visade sig vara den största bluffen under hela 2008 och vi spenderade 2 TIMMAR med att springa runt i Milano, släpandes på våra väskor, för att hitta hotellet.


Första kvällen. När vi äntligen hittade hotellet tog det 10 min för Gabba och Lollo att låsa in båda sina rumsnycklar på hotellrummet. De fick gå ner till receptionen och be om en ny, utan skor. Jag, Emma och Lollo gick en sväng men vi var både frusna och trötta så vi vände tillbaka till hotellet ganska snabbt. Kvällen spenderades med unoturnering, klättrande i garderober och en extra snygg special sminkning på Lollo.


Jag gav Lollo en mustach och Emma skrev "Pinto" i Lollos panna. Sedan bäddade vi ner henne i badkaret med en halvfull flaska mineralvatten.


DAG2!

Gabba, Lollo och Emma
Nyårsafton! Dags att ge sig ut i Milano och hitta en restaurang till kvällens firande. Emma var ivrigast av alla. Det slutade med att vi bad personalen i receptionen att tipsa oss om en bra restaurang och så gick vi dit för att titta.



Vi gick också och handlade endel fönödenheter i närmsta supermarket. Vi blev osams med hotellets bartender. Lollo och Gabba lånade, emot bartenderns vilja, med sig fyra champagneglas upp till vårt hotellrum. Vi började att göra oss i ordning inför kvällens festande.


Ungefär såhär såg jag ut. Klänning och lockigt hår.


Vi gick till restaurangen vid nio och satt där till runt klockan ett. En mycket trevlig restaurang måste jag säga. Vi hade väldigt roligt åt att inte förstå menyn och bara kunna gissa vad vi skulle få. Gabrielles förrätt tog nog priset eftersom den såg ut som en lila gegga och risgrynsgröt.



Jag orkar inte summera dag tre och fyra nu så det får bli en fortsättningsdel senare, håll till godo.

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback