En måndag som alla andra

En bra måndag när man tänker på det.

Självklart kom jag försent till skolan i morse, det är tydligen fullkomligt oundvikligt. Men jag undgick några större problem.

Jag snackade med Viktor om det idag. Varför jag alltid kommer undan. Jag har kommit försent till skolan sedan jag var liten, jag minns att jag i trean försökte snacka mig ur mina förseningar genom att skylla på att man inte fick cykla över skolgården och att jag därför fick gå de sista hundra meterna och kom försent. Jag minns att min lärare skrattade åt mig men jag förstod inte varför, jag var fullt alvarlig!
I alla fall, vi kom fram till att det antagligen beror på att jag är så glad. Jag är ju knappast ledsen när jag kommer försent. Jag är hur glad som helst när jag ser min lärare titta på mig och skaka på huvudet för att förespråka ordning och uppförande. När jag öppnar dörren och ser min klass titta på mig och jag hör små viskningar "Oh, bara 20 minuter försenad idag.", ja då blir jag glad! Jag tänker på att det inte är så förbannat länge till som det kommer att vara så. I hela nio år (!) har jag kommit undan, och efter sommaren är det slut på det.

Mina lärare skrattar bara åt mig när jag leende smyger in genom dörren och kanske slänger fram någon urusel anledning till varför jag är försenad. När skall jag lära mig.

Jag har i alla fall lärt mig att äta frukost varje morgon.

Det var även dags att skicka in den färdiga hemsidan idag. Vad säger ni om att mer än hälften av klassen knappt hade börjat på sin hemsida, en uppgift som vi har haft ca 2 månader på oss att göra klart. Jag hann i alla fall klart, men upptäckte lagom tills rapporten skulle häftas ihop att min storyboard var kvar hemma. Vår lärare fick oss även att skriva ut all källkod! Herregud, är det någon som tror att han kommer att läsa igenom våra kommentarer på koden, nej det är det inte.

Nu i kväll kom Mattias och Johannes förbi och tittade på film. Mattias och Johannes är helt underbara människor, jag är övertygad om att de kommer att gifta sig, eller i alla fall flytta ihop (de är hetero, men i alla fall). Johannes skall kanske låna ut sin badtunna till mig, och då lär det bli fest hos mig i helgen. Gött

Och dagens sista nyhet, jag har fått en SPOTIFY INBJUDAN. Hurraaaa! Jag skrev upp mig på deras lista för någon vecka sedan och idag fick jag inbjudan, sitter och lyssnar på Kanye West's senaste album, Love Lockdown.

Här kan ni också läsa mer om Spotify och skriva upp er på deras väntelista:
http://www.spotify.com

Godnatt!

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback