Lov slut

Vad i hela världen var det som hände? Lovet är slut. Jag har inte pluggat någonting, försökte en gång, det gick inte bra. I morgon skall jag plugga.

Har tittat på Australia idag med Andreas! De snackade om Walkabout i princip hela tiden, underbart, jag ska göra en walkabout. Stakars Andreas var så trött att han inte orkade hålla ögonen öppna när vi sa hejdå, men så går det när man inte sover på nätterna som Andreas tydligen inte gjorde igår.

Jag och Emma var i gbg igår med Mattias och Niclas, en mycket trevlig kväll. Mattias och jag värmde upp det tomma dansgolvet och så fort det kom in en ny tjej på stället så var han där och dansade lite för henne. Tjejerna såg både roade och en aning förnärmade ut när han sekunden efter sin inledande hälsningsdans snurrade vidare till nästa tjej på dansgolvet. Ett tag låg han på golvet. Han berättade efteråt att poängen var att jag skulle knäppa med fingrarna så att han skulle leva igen, synd att jag inte förstod det.
Jag började göra de vanliga danserna så som "klippa gräset", "fiska", "stor boll och liten boll". Mattias kontrade med en lång serie av avancerade dansmoves som skulle visualiera hur han gick och handlade med en kundvagn, betalade i kassan, plockade in matvarorna i kylskåpet och tillsist blev hungrig och tillagade mat som han sedan åt upp. Jag var mycket imponerad av Mattias danser.
Emma och Niclas satt undertiden och pratade, Niclas påstod att han mådde dåligt men erkände senare att det delvis berodde på att han hatade att dansa. Men visst dansade han en stund!
När jag och Mattias dansat ensamma i en kvart började andra danssugna partymänniskor att göra oss sällskap och tillslut var det så mycket folk att det inte gick att dansa alls. "Nu är det för mycket folk och det är synd, för jag kan inte göra mina moves", sa Mattias.
Mattias raggade på en söt blond tjej med öppningsfrasen "Jag har raggat på säkert 300 tjejer här i kväll men du är den absolut snyggaste", och han var helt säker på att hon skulle ringa honom.

När vi kommit hem och somnat så ringer nummer "00", eniro kunde inte svara på vad 00 betydde men jag har fått veta att det var Australien som ringde. (jag svarade inte för jag var för trött eller inte riktigt fattade att det ringde) Ha!

Nu ska jag äta lite nötter och lösa korsord. God natt!

Comments

Jag hatar nar folk inte svarar :P

2009-02-16 @ 03:52:06

skönare läsning får man leta efter!

2009-02-16 @ 19:40:57

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback