Friluftsdag!

Idag har skolan friluftsdag. Igår skrattade alla åt Emma och Marie som hade valt aktivitet, men Marie inflikade snabbt att de hade varit nere och suddat ut sina namn ifrån listorna.. Undra hur många treor som kommer på friluftsdagen, vi får ju inte sämre betyg i något ämne utan kan max på frånvara en dag och vem bryr sig?

Idag skall jag istället plugga fysik inför provet i morgon, Fysik B - Mekanik. Huu.

Borde ringa till Herrljungas ålderdomshem också, för jag skall spela in lite barndomshistorier till min Svenska C uppsats som tydligen skall vara klar nästa fredag, herregud.

I tisdags kväll ringde Mattias mig och sa att han var uttråkad. Han ville åka och hälsa på Emma för han hade aldrig varit hemma hos henne. Så vi tog med en film och chips och började bilresan ut till Od.
Mattias hade inte riktigt fattat hur långt det var ut till Od och att jag dessutom valde fel väg gjorde ju inte resan kortare. Dessutom körde Mattias så långsamt det gick. Men ok, det var dimmigt och han kunde inte vägen, så jag förlät honom. Men när vi äntligen kom ut på 90 vägen så hamnade en bil bakom oss. Då tyckte Mattias att han skulle testa hur långsamt han kunde köra innan den andra föraren körde om. Han körde i 60 och bilen körde fortfarande inte om. Jag är rätt säker på att det var för att Mattias vinglade så förbannat när han hela tiden skulle snegla i sidobackspegeln.
Tillslut kom vi i alla fall fram och hade en mycket trevlig filmkväll hos Emma.

Nu är det bannemig dags för frukost: Gröt och rostade mackor med smör och ost! mm

HEJ

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback