Måndag

Igår fick jag mitt andra G på ett kemiprov. Eftersom jag är van vid att få MVG i kemi så blev jag djupt besviken och blev inte glad förrän Gabba följde med mig och köpte godis på bensträckaren. Simon var också extra snäll och försökte uppmuntra mig.

Jag och Gabba skulle med tre tåget till alingsås för vaccination och fick springa som galningar. Vi hann med precis innan konduktören stängde dörrarna och satt sedan svettiga och trötta på tåget. Väl framme gick vi raka vägen till vaccinations stället, Gabba var as seg och försökte tvinga mig att bära alla hennes väskor. Vi var lite nervösa inför vaccinationen eftersom både jag och Gabba har svimmat de senaste gångerna vi fått sprutor. Vår vaccinatör var as ball. Vi satt och tjöta med honom om vad vi skulle göra i Brasilien och att vi inte var rädda för sjukdommar utan för sprutor. Han bara greppade tag i min arm och hög nålen i mig innan jag hann märka något. Han var KUNG på att vaccinera och han hette GERT, jag menar vad mer kan man begära när man ska vaccinera sig. Hela kalaset, sprutor emot Hepatit och Gula febern kostade 950kr per person.

När vi kom till Herrljunga åkte Gabba hem och jag fick cykla fort hem för där väntade Sebbe, Robin och Simon på mig. Vi åkte till Kvinnestad för jag skulle bada. Robin var jättelöjlig. Han tyckte att vi skulle ta två bilar för att han ville bjuda med en till kille, man kan inte sitta fem personer i Robins bil. Då tyckte jag att vi skulle åka fem personer i Simons bil men det ville inte Robin för han ville köra. Då sa jag att Robin kan ju köra Simons bil.. men det ville han inte heller. Sen sa han att han inte brydde sig om miljön eller kostnaden eftersom han inte betalade sin bensin. Sen kallade han Simon snåljåp som inte ville slösa sina pengar på bensin.. jag blev sur. MEN det var helt underbart att bada! Sedan blev det pizza på dillans och sedan åkte jag hem.

Senare på kvällen ringde Mattias och sa att han och Niklas ville komma förbi och säga hej. Så då fick jag städa gärnet. Vi satt och kollade lite på tv en stund och sen ringde William.

William var KNOCK. Och laddade inför Sveriges match i Ishockey VM men var övertygad om att ingen av hans kompisar eller han själv skulle vara nyktra nog att se matchen. Sen tjötade han på en massa men jag var tvungen att avsluta samtalet för Niklas och Mattias skulle dra. Sa hej då och lyssnade på ljudbok tills jag somnade.

Thank you for listening, over and out


Comments

Jag var nykter, säg inget annat :P

2008-05-07 @ 23:07:42

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback