Helgen

Haha, dags att uppdatera nu. Och här kommer en lysande resume ifrån den gågna  helgen..

Fredag
Vi börjde hemma hos mig. Emma och Gabba följde med mig hem ifrån skolan Vi gjorde oss i ordning inför kvällen och sprang i vanlig ordning till tåget för att inte missa det. Vi träffade Lollo och Niklas på stationen i vårgårda och åkte till Larv för att kolla när Södra härene spelade fotboll. Matchen slutade 1-1 och vi fick sällskap av Mattias i bilen. Det bar iväg till Mattias lägenhet i Vårgårda för att göra oss i ordning lite igen och sen åka på studentfest. Det var lantbrukarna som tagit studenten och det blev en riktigt rolig kväll med en massa sång.

Jag, Emma och Gabba sov hos Mattias och Lollo sov på gatan (sa hon).

Lördag
Vi vaknade redan vid tio för vi hade lovat att följa Emma till tåget som gick vid 10.40. Två minuter i halv så gick jag och Gabba upp men vi hann utan problem till tåget och sa hejdå till Emma. Sedan gick jag och Gabba till ICA och köpte en hejdundrande frukost, ägg och räkmackor blev det. Vi doande och gjorde jättefint till oss och Mattias. När Niklas kom var räkorna slut och då köpte han en pizza. Eftersom vi skulle till gbg med 12.17 tåget så blev vi lite stressade av att Niklas började äta sin pizza vid tolv. Och mycket riktigt vi missade tåget. Som tur var skulle Joel och Lollo med och Joel hade sin bil. Så vi åkte bil till Alingsås och tog pendeln därifrån. I gbg shoppade vi och självklart missade jag och Gabba även tåget hem.

Vid sju var vi i Herrljunga och hade en halvtimme på oss att duscha och packa i ordning inför grillning i Säm. Det blev en pizza istället för grillgrejer. I Säm eldades det på ganska friskt.

nu orkar jag inte skriva mer..

Jag satte mig på en ankskit och sen satte jag mig på marken för att gnida bort skiten emot marken och då fick jag brännässlor i byxorna.

Kvällens citat:
Linda: Är det bajs?
Emma: Det är bajs.

Sen körde Simon hem utan att se hur snabbt det gick. Sen cyklade vi (Gabba, jag och Lollo) till Spegeldammen och eldade lite till med Ramn och co. När vi skulle cykla hem så hittade vi en skit fet padda som saggade/kissade på min hand. När vi kom hem så somnade vi.

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback