Samhällskunskap

Har precis haft samhäll. Jag, Marika och Tobbe hade muntlig presentation av vad Skadestånd innebär. Det gick sådär. Jag inledde med att berätta om Oskar som cyklade på tant Evas hund Muffins, helt hämtat ur en verklig händelse.

Richard körde återigen en muntlig redovisning på sin egenkomponerade dialekt som är någon sorts svårtförstålig mix av flera olika dialekter.

Robins presentation var roligast, för varje gång han kom av sig så skyllde han på att Richard gjorde grimarser.

Nu sitter jag och väntar på att Webbdesignen skall börja, och sedan är det dags för skolkonferans.

Jag och Gabba skall vidare till gbg efter vaccinationen i Borås. Julklappsshopping!


Kvarnen i Åskog, där min mormor växte upp.
Dammen och kvarnen i Åskog. Stället i småland där min mormor växte upp.

Comments

vackert!

2008-12-05 @ 19:24:56

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback