Måste tillägga!

Deam! Har ni sett nomineringarna till p3 guld? Stenhård konkurans. Jag är så stolt över all bra svensk musik!

Mina vinnare i fyra kategorier:

Årets artist: Markus Krunegård. Hans låt "jag är en vampyr" är fullkomligt underbar.
(Men även Håkan, Hello Saferide och Veronica Maggio tycker jag har varit bra under året.)

Årets nykomling: Kleerup eller Parken. Kleerup spelar på Sticky Fingers 12/12, dit ska jag! Min favrotilåt med honom är "Longin for lullabies" med Titiyo.
Parken med låttexten "Jag tände en eld, nu brinner hela skogen" var något jag först avskydde men sedan både roades av och numera gillar.

Årets låt: Attans! Två av mina absoluta favoritlåtar det här året är nominerade! Kleerup/Titiyo - Longing for lullabies och Markus Krunegård - Jag är en vampyr. Någon av dem måste vinna.

Guldmicken: HELLACOPTERS. De tokarna har ju numera slutat. Var på deras sista utespelning i Stockholm, de var galet bra. Måste vinna!

En biljett kostar 350kr. Borde köpa.

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback