Måndags mix

Vilken måndag det blev!

Visst, jag och Gabba skulle julshoppa idag. Oj vad bra det gick!

Jag skulle bara sova till klockan nio men sov till halv elva.
Halv elva, det var vid den tiden jag skulle varit på skolan och berättat för Tore om hur det går med mitt PA arbete (jag skall skriva en bok om min mormor!). Jag missade alltså mötet och min enda lektion, samhäll, för att jag var seg.

Det var meningen att jag och Gabba skulle ta 12 tåget till gbg men min syster hade kommit in på mitt rum på morgonen och snott fritidskortet, så det blev till att ringa runt efter ett sådant också.

När jag väl skulle åka till skolan så kom jag på att jag skulle vara med på lärarintervjuer under eftermiddagen! Så smart är jag. Jag smsade Gabba och ursäkta mig.

Satt sedan mellan klockan ett och klockan fyra och intervjuvade tre stycken tjejer som sökte vikariat som samhäll och religonslärare på min skola. Intervjuverna gick bra och efter att ha cyklat som en galning hem till Elvira och slitit hennes fritidskort ur handen på henne så cyklade jag som en dåre till stationen och kom som vanligt springande upp för trappan till perongen i samma sekund som tågdörrarna öppnades.

I gbg hittade jag en julklapp till min mamma och en till min syster. Vågar dock inte avslöja dem här, man vet aldrig vilka nyfikna ögon som läser min blogg!

Jag åt mat OCH fikade med Viktor och sedan åkte jag hem.

Haha. När jag kom hem så snöade det stora blöta flingor och jag cyklade genom Herrljunga med tungan utanför munnen och ihopknipna ögon. I hopp om att fånga en massa snöflingor på min tunga och för att slippa få snö i ögonen.

Det var allt. I morgon har jag bara en lektion, 14.50 HURRA.

godd

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback