Julfirande, festande och släktträff

Jodå. Juldagen blev en riktig festdag! Jag, Födelsedagsbarnet Lollo och Emma, gjorde oss extra snygga och drog till Kärven. Vi fick stå en lång stund i kö och mina tår höll på att frysa bort. Väl inne fick vi köa igen för att komma till toaletten. En himla massa folk! Det är roligt att gå på kärven för att man känner så många som är där.

Vi efterfestade hos Berg. Mycket trevligt prat och god julskinka. Jag och Emma kom i säng vid klockan sex och gick upp igen strax efter elva för att åka till gbg och shoppa. Mellandagsrea som ni vet. Vi hämtade Lollo hos Simon.

Efter att ha kört runt en stund i gbg utan några missöden hände en riktigt rolig sak som jag tyvär inte får berätta utan endast nämner här för att jag själv inte skall glömma bort den. Men Emma är grym på att köra.
Var galet trött på fredagskvällen och hade en riktigt lugn och trevlig kväll.

Lördagmorgon var det dags att köra till Småland! Jag, mamma och pappa åkte vid halv tio och jag fick köra. Det gick riktigt bra hela vägen. Spelade memory med mina föräldrar och mormor i går kväll och somnade tidigt efter den uttröttande julhelgen. Idag var det dags för den klassiska släktrträffen och hela 57 släktingar var närvarande. Kusiner och kusinbarn, mostrar och morbröder. En mycket tröttsam fest eftersom man måste hinna hälsa och prata lite med alla. Men nu är jag äntligen hemma.

Min mobil är död och jag har ingen laddare, hu. Hur många dagar skall detta pågå? Jag ser början till en följetång. Följderna av att inte ha en mobiltelefon. Hjälp! Jag måste ju ha en till Italien. Attans.

Italien, Milano på tisdag!

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback