Julen är här

Julen är här
Ja den är sannerligen här. Även om frånvaron av snö gör den svårare att ta för givet. För var jul som passerar blir det allt mer uppenbart att den aldrig varit självklar. Att julstämningen alltid varit något som jag själv frammanat genom alla förberedelser och förhoppningar.
I våra mörka länder
Att stjärnklara nätter få andas ut och se andedräktens ånga försvinna när den sakta stiger i det nattsvarta mörkret. Att få dansa runt på frostkalla gräsmattor med tunga varma kläder och känna kylan sticka i mina oskyddade kinder.
Kom låt oss ta varandras händer
Att samlas med sin familj. Att känna sig samlad, lugn. När jag fylls av förväntan och känner hur mycket jag faktiskt älskar min familj. Tiden då man anstränger sig till fullo för att inte bli arg, inte vara arg, på någon. Att få ta emot och ge till dem som betyder mest.
När julen är här
När julen äntligen är här och allt är som det brukar vara. När alla gör sitt bästa i att vara så snälla de förmår. När mörkret, kylan och hopplösheten fått oss att kura ihop oss, tända ljus och skapa en högtid som gör att vintermörkret inte känns bara fullt av väntan på ljus.

God Jul

Comments

Julsmisk till dig och din snygga bror



God jul

2008-12-25 @ 10:59:06

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback