Julavslutning!

Nu är det alltså äntligen jullov! Äntligen.

I natt satt jag i köket och åt gröt klockan halv tre, när postbilen kom med morgonens tidning kände jag att det kanske var dags att gå och lägga sig.

Efter fyra timmars sömn var det dags att gå upp och ta sig till skolan, i tid för en gångs skull. Innan julspexet började fick jag blommor av rektorn (eftersom jag avgår som elevrådets ordförande) och efter det skulle jag önska alla elever godjul, ifrån elevrådet då.

Jag ljög ihop en historia om att rektorn hade tänkt avskaffa jullovet och att det var elevrådets förtjänst att vi fått jullov. Sedan sjöng rektorn en sång.

Julspexet var fantastiskt! Simon med sin sexpåse, Jessica med sin beskrivning av Hansson och Elvira som Anna-Greta. Jag skrattade så jag fick ont i magen. Eferåt lekte vi lekar och dansade genom hela skolan. Jag dansade så att svetten rann.

Nu sitter jag här och slappnar av. Skall kanske sova en stund. Sedan skall jag sola, duscha och städa. I kväll blir det film!

Comments

Leave a Comment

Name:
Remember Me

E-mail:

URL:

Comments:

Trackback